Zastupnici koji prodaju poznate marke automobila još uvijek su na mukama kad ih se pita za isporuku novog željenog limenog ljubimca, ali ta napetost, čini nam se, polako jenjava.
Iz Šatraka koji je diler Opela kažu da se na isporuku vozila čeka od pola do godine dana te da tvornica ne garantira cijenu na dan isporuke.
– No situacija se ipak nešto poboljšala od zadnjeg razgovora koji smo vodili prije nekoliko mjeseci. Jer, uvoznik nam redovito šalje slobodna vozila koja se nalaze na lageru što za posljedicu ima to što je znatno porasla prodaja automobila – rekao nam je Domagoj Golubić.
Kako Šatrak u svojoj ponudi ima i rabljena vozila, zbog neizvjesne isporuke novih automobila, oni koji su već voženi danas puno lakše nalaze svoje kupce. Razlog za rast njihove potražnje, rečeno nam je, isključivo se nalazi u tome što su ona odmah dostupna i kupac ih može gotovo istog trena preuzeti. U toj kategoriji, najtraženija su vozila čija se cijena kreće između 10.000 i 15.000 eura.
Problem s teretnim vozilima
Iz Auto centra Kos koji je zastupnik za Renault i Daciu kažu da se kod njih situacija polako normalizirala bar što se tiče prodaje osobnih automobila, ali za kupnju teretnih vozila još uvijek je potrebno strpljenje kupaca.
– Nažalost u međuvremenu su cijene porasle, a porasle su i kamate na krediti – rekao nam je Krunosav Čovran iz Auto centra Kos.
Od njega doznajemo da su lančanom reakcijom porasle i cijene rabljenih automobila za koje postoji veliki interes, ali ponuda je u tom segmentu znatno opala. Najviše su tražena osobna vozila čija je cijena između pet i devet tisuća eura. Nažalost, takvih je i najmanje na tržištu.
Od ljudi koji se bave prodajom osobnih automobila doznajemo da se unatoč još nekim kašnjenjima pri isporuci pojedinih marki vozila, tržište novim automobilima polako normalizira. Sadašnja logistička kriza do kraja godine mogla bi biti u potpunosti prevladana.
– Novih automobila će, gotovo sa sigurnošću mogu reći, biti na zalihama, ali bojimo se da neće biti kupaca zbog cijena koje su porasle u nebesa – kazao nam je jedan od prodavača.
Gotovo svi s kojima smo razgovarali istaknuli su da se na tržištu novih i rabljenih automobila dogodio ogroman zaokret, a uzrok su mu sve strože regulative Europske unije kojima je cilj smanjenje stakleničkih plinova. Čak 80 do 90 posto potražnje odnosi se na automobile s benzinskim motorom. Dizelaši su gotovo potpuno ispali iz igre. Što se tiče novih automobila, nove linije gotovo da na tržište ne izbacuju vozila s dizelskim motorima. Drugim riječima, dani dizelaša su odbrojeni.
Koprivničanac Mirael Majdak, vlasnik tvrtke Premium plus, koji se duže vrijeme bavi prodajom isključivo rabljenih automobila također nam je potvrdio da kupci u ogromnoj većini traže benzince.
Benzinci u prednosti
– S benzincima nema problema i oni su stvoreni za gradsku vožnju pa već i sama ta činjenica ide njima u prilog – kaže Majdak.
Iskustveno govoreći, tvrdi naš sugovornik, najtraženiji su automobili od 7000 do 8000 eura, poglavito Koreanci. Hyundai i Kia izravna su konkurencija europskim automobilima jer su na glasu kao nepoderivi, održavanje nije skupo, a prilikom kupovine dijelova neće vas zaboljeti glava.
– Auti koje imam u ponudi uglavnom su iz uvoza. Tamo se u znatno manjem broju slučajeva namješta kilometraža, nego što je to slučaj u Hrvatskoj. S druge strane, postoje i internetski servisi na kojima možete provjeriti je li automobil prešao deklarirane kilometre ili se netko poigrao brojčanikom – objašnjava Majdak.
Da su rabljena vozila danas traženija od novih, dokaz je i to što je u prva tri mjeseca Majdak prodao 30-ak automobila.
Nažalost, svi s kojima smo razgovarali nisu optimistični kad je u pitanju pad cijena automobila, bilo da se radi o novima ili rabljenima vozilima.