Obiteljski obrt Imanje Kapronca bavi se proizvodnjom prirodnih sokova i sirupa od bazge, mente i maline, a uskoro i od višnje. Sokove izrađuju tradicionalnim metodama bez dodataka aditiva i umjetnih aroma. Na hrvatskom tržištu pozicionirali su se u segmentu premium sokova, a potražnja za njihovim proizvodima u stalnom je porastu.
Posjetili smo njihov pogon za punjenje sokova koji se nalazi u Legradu te razgovarali s mladim vlasnikom Zvonimirom Pavlicom (30) o razvoju poslovanja i nedavnim ulaganjima.
Ispitivanje tržišta
Prije 11 godina krenuli su s proizvodnjom manjih količina soka od bazge u sklopu OPG-a. U početku su ga pakirali samo za ugostiteljstvo u male vrećice za jedan napitak. Zvonimir kaže da su ti počeci zapravo bili usmjereni uglavnom ispitivanju tržišta. Kroz nekoliko godina počeli su puniti sirup u boce i to im je otvorilo nove mogućnosti što se tiče plasmana i prodaje. Staklene bočice potpuno su zamijenile pakiranje u vrećice, jer se pokazalo da ta vrsta ambalaže i nije toliko zahvalna za njihov premium proizvod.
Zvonimir nam pokazuje talog od peludi cvijeta bazge koji nastaje samo na površini vrhunskog soka.
– Važno je da je taj talog žute boje, to je zaista dokaz da je sok prirodan, da nema aditiva i dodatnih aroma. Mi beremo samo svježe cvjetove, potapamo ih tradicionalnom metodom, dodaje se šećer, voda i limunska kiselina. Neki nam zamjeraju što u sok dodajemo šećer, ali mi na to gledamo kao prednost. U zadnje vrijeme su u trendu umjetni zaslađivači, ali posljedice njihove konzumacije za ljudski organizam nisu još dovoljno istražene – kaže Zvonimir i dodaje kako su od početka pazili da nema nikakvih kompromisa što se tiče kvalitete.

Puno pažnje od početka posvećuju dizajnu za koji su dobili mnoge pohvale. Od početnih varijanti koje su radili sami bilo je dosta promjena.
– Kad je nešto profesionalno napravljeno ljudi to prepoznaju. Važno je da priča bude povezana i da sve skupa ima smisla. Mi smo od početka pazili da nema nikakvih kompromisa što se tiče kvalitete i nema smisla da ambalaža ne komunicira to isto – rekao nam je Zvonimir.
Najveći su im kupci Konzum i Interspar. Premium sokovi Kapronca postali su sve traženiji na tržištu i pokazala se potreba za povećanjem proizvodnje. Nedavno su investirali 82.000 eura u stroj za pakiranje sokova upravo s ciljem povećanja kapaciteta. Do sada su radili sa poluautomatskom punilicom pa su velik dio posla morali odraditi ručno, a sada je proces znatno olakšan. Kapacitet novog stroja za punjenje je 2500 sokova na sat, a stroj ima i generator pare koji sterilizira čepove prije punjenja, ispire i sterilizira boce za sokove. Ovo ulaganje donosi im i veliku uštedu vremena jer je donedavni kapacitet bio 350 bočica sokova na sat. Punilicu su kupili od proizvođača u Sloveniji, a dizajnirana je prema dimenzijama prostora koji je unaprijed prilagođen.
– Ulaganje smo uspjeli financirati preko HBOR-ovog kredita u suradnji s Koprivničko-križevačkom županijom koja je subvencionirala kamate u sklopu programa za mlade. Planirali smo povući sredstva iz europskih fondova, ali nikako nismo uspjeli zadovoljiti tražene uvjete, za neke smo natječaje bili preveliki, za neke premali, uvijek nas je to nekako zaobišlo – kaže Zvonimir. Prijavljivali su se i na javne pozive za subvencioniranje poduzetništva, nadaju se i tu dobiti neka sredstva.
Kvaliteta i trud ovog izuzetnog proizvođača sokova prepoznati su i osvajanjem Great Taste nagrada koje su u svijetu poznate kao Oscari u svijetu hrane i pića i dodjeljuju se u Londonu. Sva tri njihova okusa redovito osvajaju Great Taste zlatne zvjezdice još od 2017. godine, kada su prvi put sudjelovali u tom izboru. 2019. godine prvi u Hrvatskoj osvojili su prestižnu titulu Great Taste proizvođača.
Ambiciozni planovi
Trenutno intenzivno rade na planovima za izvoz, a u listopadu lani predstavili su se na velikom sajmu prehrambene industrije SIAL u Parizu gdje su ostvarili kontakte i početne razgovore usmjerene upravo izvozu. Sokovi iz Podravine uskoro kreću za Australiju, Francusku i Nizozemsku. Prošle godine proizveli su oko 100.000 bočica soka. To je oko 30.000 litara soka i 20.000 bočica i oko 10.000 litara sirupa, a Zvonimir kaže da postoji potencijal za proizvodnju milijun bočica sokova.
– Sada više nema straha da nećemo moći odraditi velike narudžbe i isporučiti robu, a ovo ulaganje, s obzirom na veličinu investicije, za nas znači da sada definitivno nema više natrag, samo naprijed – zaključuje Zvonimir.
