Pripremaju se za gradnju ogromnog rotora kod podvožnjaka, HAK-a i u Starčevićevoj

Iz dokumenta o kojem će u ponedjeljak raspravljati gradski vijećnici, a koji nosi naziv ‘I. izmjenama Programa građenja komunalne infrastrukture na području grada Koprivnice za 2023. godinu’ moguće je iščitati što se planira graditi ili pripremiti za gradnju na prostoru grada.


Šire stambene zone

Prema onome što smo pročitali, tijekom narednih mjeseci planira se dovršetak proširenja stambene zone Lenišće B5. U tu svrhu je za građenje prometnice, kabelske kanalizacije i javne rasvjete osigurano otprilike 100.000 eura.
Za proširenje stambene zone ‘Pri Svetoj Magdaleni’, točnije Ulice dr. Alberta Heinricha osigurano je 233.000, za proširenje stambene zone Cindrišće 169.000, a u planu je i proširenje poslovne zone Radnička u vrijednosti 194.000 eura.

Ono što će vjerojatno zanimati vozače jest priprema za gradnju kružnog toka na sadašnjem raskrižju Ulice Ivana Mažuranića, Starogradske i Špoljarske ulice, odnosno kod poligona HAK-a. Neće ga graditi ove godine, ali rješavat će imovinskopravne odnose i izraditi projektnu dokumentaciju. Drugim riječima, postoji realna šansa da vozni kružok nikne iduće godine.
Isto će se učiniti za gradnju kružnog toka u Starčevićevoj ulici. Ustvari, cijela Starčevićeva se priprema za rekonstrukciju, ali još nije poznato hoće li ona početi ove ili naredne godine. Kako smo već pisali, ulica će postati cijelom svojom dužinom dvosmjerna s pješačko-biciklističkom stazom.
Od svih planiranih kružnih tokova koje si je Gradska uprava zacrtala izgraditi, najinteresantniji jest onaj na raskrižju DC2 i DC20, odnosno kod podvožnjaka pored Podravkinih silosa. Razmatralo se nekoliko varijanti kako da se razmrsi taj prometni čvor pa se u jednom trenutku govorilo i o dva kružna toka. Naposljetku je pala odluka prema kojoj će projektirati jedna veliki što će biti popriličan infrastrukturni zahvat u prostoru.
Iz Gradske uprave nam je rečeno kako će se za tu svrhu u ovoj godini osigurati 27.000 eura za izradu projektne dokumentacije. S obzirom na to da se radi o križanju državnih cesta, Grad i Hrvatske ceste odlučili su se za zajednički baciti u koštac s realizacijom projekta.

– Mi ćemo pripremiti i financirati svu dokumentaciju, a troškove gradnje snosit će Hrvatske ceste – kazao nam je izvor iz Grada Koprivnice. Također nam je rečeno da će za taj pothvat biti potrebno otkupiti nekoliko tamošnjih kuća što samo po sebi govori o veličini zahvata u prostor.


Sigurno jest da gradnja rotora neće početi ove godine, a hoće li iduće, ne ovisi o Gradu nego, nažalost, o Hrvatskim cestama.
Uz sve navedeno, nužno je reći kako nakon sanacije nadvožnjaka kod Tifona kroz koji dan počinje i gradnja tamošnjeg kružnog toka. I to je zajednički projekt Grada i Hrvatskih cesta.

Kredit HABOR-a

Jedan drugi dokument o kojem bi u ponedjeljak trebali glasati vijećnici, a riječ je o Odluci o dugoročnom zaduživanju Grada Koprivnice, otkriva nam planiranje još jednog infrastrukturnog projekta. Grad će se dugoročno zadužiti kod HABOR-a za otprilike 2,5 milijuna eura. Novac će uložiti u rekonstrukciju javne rasvjete. Drugim riječima, na području Koprivnice do kraja godine zamijenit će sve stare lampe, njih otprilike 5000, i postaviti štedljivu led rasvjetu. Izračuni pokazuju da će postavljanjem ovih potrošača na rasvjetne stupove potrošnja električne energije biti manja za čak 70 posto.
Nakon obnove trga i realizacije projekta aglomeracije, čini se da će Koprivnica i iduće godine biti veliko gradilište. Možda će neki negodovati zbog zastoja u prometu koje će realiziranje navedenih projekata izazvati, ali nema druge nego oboružati se strpljenjem kako bismo naposljetku živjeli u gradu s što manje prometnih gužvi.

Dodajmo za kraj kako je u planu asfaltiranje pojedinih ulica u punom profilu nakon što izvođači aglomeraciju privedu kraju. No taj posao će se odvijati etapno i prioritet će imati najneugledniji kolnici.

Vezani članci

Najčitanije