Pročelnik Golubić: Zagrebačka ulica mogla bi se zatvoriti na čak dva mjeseca

  • Nema smisla seliti tržnicu, stara će raditi sve dok traju radovi na novoj

Kako napreduju radovi na rotoru kod zaobilaznice?
Gradnja rotora na križanju Križevačke ceste i državne ceste 41 zajednička je investicija Hrvatskih cesta i Grada Koprivnice. Grad je platio izradu projektno-tehničke dokumentacije i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, sveukupno oko 100.000 eura. Hrvatske ceste preuzele su investiciju, provele nabavu i vode radove. I dalje stoji najava da će rotor u promet biti pušten do blagdana. Naneseno je oko 70 posto nosivog sloja asfalta, a čim vremenski uvjeti budu bolji, cesta će se zatvoriti na jedan dan od 9 do 16 sati kako bi se nanio i habajući sloj. Sve bio trebalo biti gotovo do 15. prosinca.


Ima li još nekih kritičnih mjesta koja će u budućnosti dobiti rotore?
U gradskom proračunu za sljedeću godinu planiran je rotor kod HAK-a i već je sve spremo za radove vrijedne oko 420.000 eura. Neki dan je stiglo i idejno rješenje za rotor na križanju Varaždinske, Zagrebačke i Ulice Ivana Česmičkog. Planiramo i rotor u Starčevićevoj ulici, no čekamo da se otvori Pavelinska ulica jer prije toga ne možemo počinjati radove u Starčevićevoj koja će nakon radova biti dvosmjerna. Privremenom regulacijom prometa bi cesta uskoro trebala biti otvorena od Ivanečkog podvožnjaka do transportnog ulaza u Podravku.

Pojavile su se određene informacije da će kasniti saniranje odnosno asfaltiranje cesta nakon aglomeracije.
Znam ono što je vezano uz Koming kao podizvođača radova. Oni svoje saniraju redovno i tako će nastaviti i dalje. U gradu nemamo problem sa sanacijom, a što se događa izvan grada, to ne znam. Moram reći da mi tu trošimo značajna sredstva, ove godine je to oko 300.000 eura, a tako će biti i sljedeće. Problem je u tome što Europska unija plaća samo dio sanacije, tamo gdje ide rov, a treba sanirati sve jer ne želimo da ulice ostanu zakrpane.

U gradskom proračunu za sljedeću godinu planiran je rotor kod HAK-a, na križanju Varaždinske i Zagrebačke ulice te u Starčevićoj ulici koja će biti dvosmjerna

Postoji li rješenje za cestovni i pružni prijelaz u Draganovcu?
Idejno rješenje je spremno, no čekamo dogovor s Hrvatskim cestama. Osigurano je 500.000 eura sredstava za spajanje staze od benzinske pumpe u Štaglincu na postojeću stazu na Radničkoj cesti u Draganovcu. Spomenutim Idejnim rješenjem planiramo rotor za motorna vozila umjesto postojećeg raskrižja, a preko pruge ne bi išla vozila, nego samo pješaci i biciklisti.

Zatvoren je i pružni prijelaz na Čardi.
Da, trenutno pratimo što se s tim događa, no zasad nema problema. Na Čardi planiramo napraviti drugačiju regulaciju prometa za ulazak u poslovnu zonu Dravsku gdje će prednost prolaska biti iz rotora u Dravsku, odnosno, kada se dolazi iz Čarde, postavit će se znak stop.


Čeka nas i izgradnja pothodnika od željezničkog kolodvora do West Centra.
Tako je, a to znači da će se morati zatvoriti i cesta. Izvođači radova su već htjeli zatvarati Zagrebačku, ali smo u tom trenutku to prolongirali. Nažalost, to će se u jednom trenutku morati dogoditi. Moram priznati da je Ivanečki podvožnjak relativno brzo napravljen pa se nadam da će tako biti i s pothodnikom, odnosno da će cesta biti kratko zatvorena. Plan je da će zatvaranje biti polovicom siječnja i to na dva mjeseca, no nadam se da sve skupa neće toliko trajati. Plan je produljiti postojeći pothodnik na željezničkoj stanici koji ide na drugi peron skroz do West Centra. To će biti odlično, samo ćemo opet morati biti strpljivi kada će cesta biti zatvorena, a promet će ići kroz grad.

Pojavilo se i idejno rješenje za nadogradnju gradskog stadiona. Projekt je prilično megalomanski. Treba li nam uopće tako nešto?
Istina, rješenje je megalomansko, ali je napravljeno u više faza i nadamo se dobiti sredstva za izgradnju od Hrvatskog nogometnog saveza i UEFA-e. Ako uspijemo dobiti sredstva, ja sam definitivno za to. Ovo rješenje koje se pojavilo u medijima nije jedino, ima i drugih prijedloga, no ovo što smo vidjeli podrazumijeva nekoliko faza. Prvo, nadogradnja triju dodatnih natkrivenih tribina, potom izgradnja dodatnih zgrada ispod zapadne i sjeverne tribina s dodatnim prostorima za sportske klubove i parkingom… Sve je to skupa odlično, ali ako će to netko drugi to financirati jer je samo prva faza procijenjena na otprilike 7 milijuna eura. Statistika posjeta navijača utakmicama će možda pokazati da nam ne treba stadion sa 7000 mjesta, no možda bi novi stadion privukao i više navijača… Hoće li se time broj navijača zaista i povećati… Nešto ovisi i o rezultatima Slaven Belupa.

Podržavam ideju o novom gradskom stadionu, ali samo ako će ga financirati netko drugi

Uostalom, to bi i dodatno revitaliziralo taj dio grada.
Da, osim što, kada bi se danas gradio novi stadion, vjerojatno se ne bi gradio na tom mjestu. Takve se stvari danas grade na rubovima grada koji su prometno lakše dostupni i gdje ima mjesta napraviti široke parkinge i slično. Ali dobro, tamo je još nekada bilo nogometno igralište pa su se izgradile tribine i neka stadion ostane na tom mjestu.

Kad već pričamo o tome gdje što smjestiti, gdje bi se mogle otvoriti nove stambene zone?
Na Podolicama smo jedan dio otvorili i zatvorili jer je sve prodano i tamo se radi. U Cvjetnoj su također prodana sva gradilišta pa sljedeće godine planiramo otvoriti još desetak gradilišta. Otvorena je i zona kod bazena Cerine te su i tamo sve parcele prodane bez ikakvih poticaja Grada. Prema tome, interesa sigurno ima. Razmišljamo i o novim zonama, no nećemo ih otvarati prije nego se donese novi prostorni i generalni urbanistički plan.

U bivšoj su se državi određene stambene zone planski gradile tako da uz njih obavezno dolaze i dodatni sadržaji poput igrališta, kafić, malih trgovina, knjižnica, kina i slično. Jasno je da u Koprivnici svaki novi kvart ne treba sve od navedenog, no nedostaje li tim kvartovima nešto od dodatnog sadržaja poput trgovina i slično?
Kvart kod Cerina ima bazen koji ima kafić, a prema saznanjima koja imam, na raskrižju Krležine i Miklinovca, gradit će se stambeno-poslovna zgrada u kojoj će biti i trgovina. Ali da, naravno, bilo bi dobro da su kvartovi obogaćeni dodatnim sadržajima. Grad ne može utjecati na to hoće li netko graditi dućan ili ne, ali ono što možemo jest u prostornim i urbanističkim planovima neke parcele odrediti kao parcele ‘s mješovitom namjenom’ koje omogućuju gradnju dućana. Na kraju, na investitorima je odluka hoće li u nekom kvartu otvarati dućan ili ne. Gradnja sve većeg broja kuća će to sigurno potaknuti.


Zrinski trg je obnovljen, no pratite li kako se ponašaju materijali, ima li oštećenja ili nečega što bi trebalo popraviti i slično?
Sve u svemu sam zadovoljan time kako je obnova ispala. Uočili smo neke probleme u taktilnim površinama, u nekoliko opločnika i u kanalici, sve to pratimo i vidimo, no imamo garanciju od 10 godina koja pokriva eventualne popravke. Odlučili smo vidjeti što će se dogoditi nakon što prođe zima, soljenja, klizalište…

Tomislav Golubić / IVAN BRKIĆ

Nadamo se da oštećenja nakon klizališta neće biti.
Ne bi ih trebalo biti, ali ako se nešto uoči, to znači da u opločnicima postoji neka greška koja će se trebati sanirati. Javni je natječaj bio takav da smo bodovali vrijednost jamstva za otklanjanje nedostataka. Zakonsko jamstvo je dvije godine, mi smo dozvolili da se nudi do maksimalno deset godina. Izvođač radova je toliko i ponudio pa će se sljedećih deset godina svakog proljeća popraviti sve što ne valja. Ako se oni toga neće pridržavati, imamo alate kojima će se i to riješiti pa me sve to skupa previše i ne brine.

Što će se prvo graditi u sklopu ITU mehanizma?
Ne znam točno što će oni prvo raspisivati, ali što se mog djela tiče, prvo ćemo ići u raspisivanje vezano uz zahvat na Sveučilištu Sjever gdje planiramo napraviti znanstveno-istraživački park odnosno rekonstruirati dvije zgrade u vrijednosti oko 6 milijuna eura. Početkom sljedeće godine objavit će se i arhitektonsko-urbanistički natječaj vezan za tržnicu i polivalentni centar.

Kako će, najjednostavnije opisano, izgledati nova tržišna i polivalentni centar? Gdje bi to točno bilo?
Definiran je takozvani obuhvat zahvata. Kako će to točno biti projektirano, još ne znam. Postoje konzervatorske čestice jer se radi o starom dijelu grada, postoje smjernice iz prostornog plana jer ga se treba držati. Obuhvat je prostor stare tržnice i stare tiskare.

Zna li se što će biti s postojećom tržnicom?
Naš je zahtjev da postojeća tržnica mora moći raditi sve vrijeme provođenja radova. Zbog toga će nova tržnica sigurno biti pokraj stare kako bi stara mogla raditi dokle se god nova ne izgradi. Seliti tržnicu je nepotrebno i nemoguće, a kako će točno izgledati prostor stare tržnice nakon što se ona zatvori, vidjet ćemo. Sigurno je da će ići u rušenje, a hoće li cijeli prostor zauzeti samo polivalentni centar ili će se izgraditi i neki trgić, vidjet ćemo.

A što će onda biti s prostorom u kojem se trenutno nalazi knjižnica?
Novi prostori knjižnice su predviđeni u polivalentnom centru, no to neće zadovoljiti sve prostorne potrebe koje knjižnica ima, tako da će dio sigurno ostati tamo gdje već i jest.

 

Vezani članci

Najčitanije