Renesansni festival prostire se na pet hektara, a očekuje se do 50000 posjetitelja

Renesansi festival najveća je turistička manifestacija u kontinentalnoj Hrvatskoj i ovom dijelu Europe, barem ako je vjerovati brojnim priznanjima koja su za ovu manifestaciju primili organizatori iz Turističke zajednice grada Koprivnice, ali i interesu publike koji ne jenjava već šesnaestu godinu zaredom.
Intenzivne pripreme za ovu megalomansku povijesnu manifestaciju u punom su jeku pa smo prošetali gradskim bedemima u želji da provjerimo što ove godine očekuje i do 50000 posjetitelja koji se pripremaju za povratak u renesansnu. U tome nam je pomogao Mario Borštnar, voditelj projekata u gradskoj Turističkoj zajednici.


Mario Borštnar s jednom od 4000 ekoloških krigli za piće / FOTO IVAN BRKIĆ

– Renesansi festival još je 2019. godine proglašen najboljom hrvatskom manifestacijom, a ove smo godine dobili podršku Hrvatske turističke zajednice tako da pripadamo u svojevrsnu turističku elitu. Zato svake godine uvodimo razne programske nadogradnje i nove sadržaje. Ovaj put su glavna tema životinje, dolazi nam francuska atrakcija, performer s 50 gusaka i psom. Bit će tu i raznih drugih programa sa životinjama jer fokus zadržavamo na glavnoj temi. Dolaze već poznati konjanici i sokolari iz Slovačke i slično, otkriva Mario i dodaje da posjetitelje očekuje i glazbeni program uz mađarska srednjovjekovna skupina Sonivius Vappae s autentičnim instrumentima srednjega vijeka te cirkuska predstava Balade Jage III. Kukuriječkog.

– Svake godine imamo 1000 kostimiranih sudionika, od vitezova i tabora do zabavljača i muzičara. To je jedna respektabilna brojka i projekt sam za sebe, pojašnjava dok obilazimo bedeme na kojima ugostitelji već strpljivo i mukotrpno grade svoje prepoznatljive ugostiteljske objekte.
Broj ugostitelja u posljednjih se nekoliko godina nije znatno povećavao, no promijenio se njihov pristup ponudi i prezentaciji proizvoda pa uvijek nastoje napraviti nešto novo.

Ugostitelji sami grade kulu kojom će svoju ponudu izdvojiti od drugih / FOTO IVAN BRKIĆ

– Prije je bio slučaj da smo ljude morali vući za rukav, osigurati im svu infrastrukturu da bi izlagali, a sad se događa da se ugostitelji sami javljaju i nastoje u ponudu festivala ugraditi nešto novo poput ugostitelja koji ove godine sam gradi kulu. Nastoje biti drugačiji i prepoznatljivi. To izuzetno cijenimo jer Renesansni festival je potentna manifestacija koja pokreće gospodarske procese i generira pravu turističku potrošnju. Želja nam je da u sinergiji s Gradom tu potrošnju preselimo i na cijelu godinu investiranjem u kapitalni projekt koji počiva na brendu Renesansnog festivala, zadovoljno će.

Renesansa bez plastike


Renesansni festival u pravom duhu renesansnog vremena ovisi o vremenskim prilikama na koje čovjek ne može utjecati, no u organizaciji se nadaju da im prevrtljivo ljetno vrijeme neće pomrsiti planove.
– Nastojat ćemo održati sve programe kojima ne smeta lošije vrijeme, no nadamo se da nas čekaju četiri sunčana i topla renesansna dana, iskreno će Mario dok otključava masivna drvena vrata poznate koprivničke oružarne ili cajghausa u kojoj se ovih dana pripremaju krigle za konzumaciju pića kako bi festival i dalje bio u potpunosti bez plastike.
– Ostajemo pri tome da na festivalu nema plastike. Manifestacije je potpuno zelena. Sami izrađujemo 4000 krigli iz kojih će se konzumirati pića i koje će se prodavati po simboličnoj cijeni jer ih ljudi vole zadržati kao suvenire, kaže i dodaje da pripreme uvijek kreću mjesec dana prije početka festivala kada se gradski bedemi pretvaraju u najveće gradilište u županiji.
– Mnogo se toga mora napraviti i iako trenutno nismo u punom obujmu, moram naglasiti da to sve ne bismo mogli bez značajne podrške Grada i Komunalca i njihove logističke podrške, priznaje.

Cajghaus je trenutno glavno renesansno skladište / FOTO IVAN BRKIĆ

Simbolična cijena

Iako su se u medijima pojavile informacije o cijeni ulaznice, one nisu točne jer niti organizatori još nisu odlučili koliko će koštati već tradicionalna mostarina. U svakom slučaju, cijena će biti simbolična, ali i više nego pristupačna za sadržaje koje kane ponuditi.
– Cijena će sigurno biti simbolična. Spominjala se cijena od 5 eura, a ako uzmemo u obzir da toliko danas košta ulaznica za kino predstavu od sat i pol, mislim da to nije previše niti za sadržaj koji u četiri dana nudimo na bedemima. Prihod od ulaznica ulaže se u programsku nadogradnju i pokriva troškove, no u financijskoj konstrukciji su nam značajna podrška dugogodišnji sponzori bez kojih ne bi bilo moguće ostvariti ovakav festival, zaključuje voditelj projekata ovog ogromnog festivala koji se održava na površini od pet hektara.

Vezani članci

Najčitanije