Četiri škole ušle u VIP klub koji im osigurava europski novac

Tri koprivničke osnovne škole  – Antun Nemčić Gostovinski, Đuro Ester i Podolice, odlukom Agencije za mobilnost i programe Europske unije, dobile su Erasmus akreditaciju u području odgoja i općeg obrazovanja koja će im omogućiti jednostavnije sudjelovanje u programu Erasmus+. Time se potvrđuje da su škole izradile detaljan i kvalitetan plan za provedbu aktivnosti mobilnosti u okviru projektnog razdoblja do 2027. godine. U našoj županiji navedenu akreditaciju dobila je i Strukovna škola Đurđevac.


Što to točno znači za učenike i nastavnike pojasnila nam je učiteljica Mirna Kovačić koja je Erasmus koordinator za škole Đuro Ester i Podolice.

– Erasmus akreditacija je poput članske iskaznice VIP kluba za europske mobilnosti. S ovom akreditacijom škole dobivaju pristup izvoru financiranja mobilnosti i raznih drugih planiranih aktivnosti tijekom svih sljedećih pet godina provedbe programa, a naši učenici i nastavnici dobili su izuzetnu mogućnost za profesionalni i osobni razvoj. Škole mogu definirati vlastite potrebe i ostvarivati ciljeve prema tim potrebama i svojim vlastitim tempom – kaže Kovačić.

Mirna Kovačić – koordinatorica Erasmus projekata u OŠ Đuro Ester i OŠ Podolice / FOTO: PRIVATNA ARHIVA

Konkretno, Osnovna škola ‘Đuro Ester’ i Osnovna škola ‘Podolice’ svake će godine dobivati financijska sredstva za nove mobilnosti nastavnika i učenika čime će zasigurno biti unaprijeđena kvaliteta poučavanja i učenja. Dodatno olakšanje će biti i to što  se sada više ne moraju prijavljivati na pojedinačne natječaje za dobivanje sredstava već su im ona unaprijed zajamčena.

Osnovna škola „Đuro Ester“ (čiji su sastavni dio do ove školske godine bili i učenici i djelatnici Osnovne škole ‘Podolice’) prethodno je ostvarila niz mobilnosti s učenicima i nastavnicima kroz provedbu europskih projekata od 2016. godine. Nastavnici i učenici bili su na edukacijama u Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Španjolskoj, Italiji, Islandu, Njemačkoj, Luksemburgu, Belgiji i drugim europskim državama, a sudjelovanje u europskim projektima omogućilo je suradnju i interakciju učenika s njihovim vršnjacima iz drugih europskih zemalja čime su razvijali svoje komunikacijske i socijalne vještine te upoznavali druge kulture, jezike i načine života što je posredno dovelo do odbacivanja ukorijenjenih predrasuda i poštivanja različitosti. Dosad provedene mobilnosti nastavnika i učenika potaknule su učinkovitiji i kreativniji pristup u radu s učenicima, a osobito na povezivanju sadržaja gradiva različitih predmeta i osobnog iskustva što je temelj kvalitetnog obrazovanja i učenja za život.


– Učenicima je sada omogućeno putovanje u brojne europske zemlje, posjet školama, razmjena ideja s vršnjacima iz inozemstva te povećanje digitalnih, kulturnih i jezičnih kompetencija. Učitelji će kroz projekte mobilnosti imati priliku sudjelovati na stručnim usavršavanjima koje samostalno odaberu te posjetiti škole diljem Europe u kojima su promatrali rad svojih kolega, implementirajući najbolje primjere europske prakse u rad svoje škole – dodaje Kovačić.

Erasmus akreditacija je i dokaz da naše škole znaju kvalitetno planirati i provoditi europske projekte. Velika je to čast i nagrada cijelom projektnom timu obiju škola, a svakako i koordinatorici europskih projekata Mirni Kovačić koja je u njima zaposlena kao učiteljica povijesti i geografije. Članovi Erasmus timova u školama morali su vrlo detaljno opisati svoje potrebe i definirati ciljeve u petogodišnjem razdoblju.

– Odredili smo ciljeve koji se odnose na unaprjeđenje rada s darovitim učenicima i rad s učenicima s poteškoćama, na unaprjeđenje kompetencija učenika iz matematičko-tehničkog područja, kreativnog promišljanja i rješavanja problema te na razvoj ekološke ekološku svijesti kod učenika. Obje škole radit će na razvijanju komunikacijskih, IKT vještina i motoričkih sposobnosti učenika te će biti angažirane u kvalitetnoj provedbi svih oblika izvanučioničke nastave – kaže Kovačić.

U Osnovnoj školi Antun Nemčić Gostovinski ističu kako su u narednom razdoblju ciljevi na koje će se usredotočiti rad s darovitim učenicima i učenicima s poremećajima iz spektra autizma, te razvoj čitalačkih vještina učenika i STEM vještina, unutar kojih ističu robotiku kao izborni predmet, a veliki fokus stavili su i na učenje stranih jezika.

– Konkretna razrada ciljeva razlikuje se od škole do škole kao i načini provedbe te tempo kojim će ih škole u petogodišnjem razdoblju ostvarivati. I osnovne škole Đuro Ester i Podolice sada će imati zaseban europski put koji će ih sasvim sigurno voditi do novih uspjeha i općenito do unapređenja kvalitete poučavanja i učenja. Akreditacija će zasigurno povećati broj sudionika u projektnim aktivnostima te na taj način povećati kvalitetu rada cijele škole – dodaje Kovačić.


Nesumnjivo će upravo ova akreditacija biti dodatni poticaj za još jedan iskorak naših osnovnih škola, a Koprivnica se još čvršće pozicionirati na Erasmus karti Europe.

Erasmus tim, učenici 8. razreda OŠ Đuro Ester u Bruxellesu / FOTO: OŠ Đuro Ester

Vezani članci

Najčitanije