FOTO / Turci na izgradnji drugog kolosijeka rade poput švicarskog sata

Dok modernizacija pruge Križevci – Dugo selo debelo kasni zbog poteškoća unutar hrvatskog konzorcija izvođača radova, istovremeno turska tvrtka Cengiz koja je angažirana na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog željezničkog kolosijeka između Križevaca i Mađarske granice radi poput švicarskog sata. Turci bi tijekom 2024. godine na trasi dugoj 42,6 kilometara trebali okončati sve radove vrijedne 350 milijuna eura. Nakon toga maksimalna brzina koju će moći postizati vlakovi bit će 160 kilometara na sat. No sumnjamo da će naše lokomotive, iz svima nam poznatih razloga, u skoroj budućnosti biti u stanju doseći navedeni maksimum.

Budući izgled kolodvora u Koprivnici FOTO / HŽ INFRA

Uglavnom, željeznička trasa do susjedne države bit će bitno izmijenjena  u odnosnu na to kako izgleda danas. Primjera radi, na njoj se gradi sedam mostova, jedna galerija i tri vijadukata od čega jedan prijelaz za životinje. Vozit ćemo se i po osam cestovnih nadvožnjaka, kroz tri cestovna podvožnjaka i prolazit ćemo kroz čak devet pothodnika.

Nevjerojatna brzina i preciznost

U stajalištima i kolodvorima izgradit će se novi peroni, nadstrešnice, pothodnici, parkirališta za automobile i bicikle te će se omogućiti lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti.

Obnovu očekuje kolodvor u Lepavini i Koprivnici.

Kako su nas izvijestili iz HŽ infrastrukture, na nadvožnjaku Križevci izvode se završni radovi, na nadvožnjacima Vuk kod Križevaca, Novo Drnje i Sokolovac završeni su radovi na donjem ustroju te je započela montaža armirano-betonskih nosača.

Glasova inspekcija obišla je nekoliko najvećih gradilišta na spomenutoj relaciji i ugodno se iznenadila efikasnošću turskih radnika. Usput rečeno, na cijeloj trasi angažirano ih je svega 350.

Stari most na Dravi bit će uklonjen čim se rijeka premosti novim FOTO / HŽ INFRA

U Botovu su debelo odmakli radovi na nadvožnjaku kod tamošnjeg željezničkog kolodvora. Radnici čine posljednje korake kako bi taj objekt uskoro postao prohodan za promet.

Gradnja novog željezničkog mosta na Dravi koji se nalazi tik uz stari predviđen je za rušenje, također teče zapanjujućom brzinom.

– Napreduju radovi na mostu Drava, najzahtjevnijem objektu u duljini od 338 metra, a čelična mosna konstrukcija za gornji ustroj mosta dovozi se na gradilište iz Turske u manjim komadima te je započela montaža čelične konstrukcije ispred mosta. Trenutno je montirano 90 metara čelične konstrukcije – kažu iz Hž Infrastrukture.

Željezo za gradnju mosta na Dravi doprema se iz Turske FOTO / OZREN ŠPIRANEC

Radovi u Lepavini zahuktali se do maksimuma

Nadvožnjak na koprivničkoj Danici spojen je i sve se čini kako bi što prije započelo asfaltiranje prilaznih putova i samog objekta.

Radovi na donjem ustroju vijadukta Carevdar, koji će biti dug 632 metara, završeni su, a tehnologijom s viseće skele radi se na gornjemu ustroju vijadukta. Na vijaduktu Komari i Vojakovački Kloštar završeni su radovi na donjemu ustroju.

Vijadukt u Carevdaru bit će dug 632 metara FOTO / IVAN BRKIĆ

Jedan od impresivnijih građevinskih poduhvata jest onaj u Lepavini na koji gotovo svaki vozač koji putuje prema Zagrebu obavezno usmjeri pogled. Na tom objektu koji nosi projektni naziv Lepavina 2 i Lepavina 2 gradi se armirano-betonska galerija u duljini od 880 metara.

U Lepavini grade jedan od građevinski najzahtjevnijih objekata FOTO / IVAN BRKIĆ

Počeli su radovi i na galeriji Velika Mučna, gdje se trenutačno betoniraju temelji i zidovi. Na podvožnjaku Ivanečki postavljaju temelje te potporne zidove. Na mostu Gliboki izgrađena je kompletna konstrukcija mosta te se obavljaju završni radovi.

U 2024. vozit ćemo se novom prugom

Plan je nastaviti sa svim aktivnostima na navedenim lokacijama te u narednomu periodu započeti s radovima na nadvožnjaku Lepavina 1, kolodvoru Lepavina, pothodniku Danica te na pothodnicima u stajalištu Vojakovački Kloštar i u kolodvoru Koprivnica, tvrde iz Hž infrastrukture.

Uskoro se nećemo dronjckati na prijelazu u Botovu FOTO / OZREN ŠPIRANEC

Izvještavajući nas o rokovima za dovršetak većih infrastrukturnih građevina, iz Hž-a nam kažu da će denivelacija na dionici od Križevaca do Koprivnice, u što spada gradnja nadvožnjaka Križevci i Vuk, podvožnjaka Kloštar Vojakovački, nadvožnjaka Lepavina 1 i Lepavina 2, nadvožnjak Sokolovac i podvožnjaka Ivanečki, te denivelacija na dionici od Koprivnice do mađarske granice, pothodnik Danica, nadvožnjak Danica, nadvožnjak Novo Drnje, nadvožnjak Šoderica, most Drava, biti dovršena iduće godine.

 

 

Vezani članci

Najčitanije

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com