Gradnja impozantnih prometnih objekata u Botovu, dokazi turske sposobnosti i hrvatskog šlamperaja

Radovi na gradnji drugog željezničkog kolosijeka koji će se protezati od Križevaca do Mađarske granice u punom su jeku, a izvodi ih turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. koja se s 500 radnika primila posla u ožujku 2020. godine.


Tijekom vikenda obišli smo gradilišta dva značajna objekta koji niču u sklopu navedenog projekta, a koji će značajno promijeniti vizuru Drave i okolice.

Kako je projektom predviđeno da niti jedan cestovni prijelaz ne smije biti u razini pruge, tako je odlučeno da se kod željezničke stanice u Botovu izgradi nadvožnjak impozantne veličine. Na tom je mjestu prije svega nekoliko mjeseci zabijena prva lopata u zemlju, a danas je na osnovu svega do sada učinjenog moguće s lakoćom zamisliti kako će nadvožnjak izgledati kad turski radnici gradnju privedu kraju.

Jedva dvjestotinjak metara dalje, Drava je ljudskom intervencijom dobila pomalo izmijenjeni tok. Naime, odmah pored još funkcionalnog željezničkog mosta, gradi se novi na kojem će biti položene tračnice kojima će prometovati vlakovi u oba smjera.

I ovaj objekt u nastajanju, poput spomenutog nadvožnjaka, svakim danom sve znatnije dobiva na izgrađenosti.


Stari željeznički most, nažalost, bit će srušen, unatoč tome što je postojala inicijativa da ga se sačuva i iskoristi u javne svrhe, odnosno da se prenamijeni u Muzej rijeke Drave prema zamisli arhitekta Antonija Grgića.

Uglavnom, cijeli projekt gradnje drugog kolosijeka od Križevaca prema Koprivnici bit će, kako sada stvari stoje, dokaz izuzetne sposobnosti turskih građevinara, a sramota hrvatskog naručitelja i pojedinih domaćih izvođača angažiranih na gradnji drugog kolosijeka kojeg grade na relaciji Križevci – Dugo selo. Naravno, potonji projekt kasni godinama zbog urođenog nam šlamperaja. Trebamo li stoga tugovati ili se veseliti kad strana tvrtka pobijedi na natječaju za realizaciju nekog infrastrukturnog projekta. Sjetimo se samo organiziranosti kineskih građevinara pri gradnji Pelješkog mosta i usporedimo ga s gradnjom brze ceste prema Koprivnici.

Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC
Botovo//Foto: OZREN ŠPIRANEC

Vezani članci

Najčitanije

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com