Županija i Grad Koprivnica moraju sami početi gradnju brze ceste

Ako je u Đurđevcu asfaltirano 30 kilometara nerazvrstanih cesta, onda Županija i Koprivnica mogu započeti gradnju tako nam važne prometne infrastrukture, smatra Lacković


Je li na pomolu ublažavanje animoziteta između nezavisnih članova Županijske skupštine na čelu s Željkom Lackovićem i županom Darkom Korenom pa čak i svojevrsne suradnje, pitanje je koje su si postavili brojni novinari. Ono je izniklo nakon sjednice Županijske skupštine na kojoj je nezavisni Lacković, inače gorljivi kritičar župana, bio podosta pomirljivog tona te je dobrim dijelom hvalio izvješće o radu župana u proteklih šest mjeseci.

Pomirljivi tonovi

Odgovor na postavljeno pitanje možda leži u izgradnji i opremanju budućeg Centra za starije osobe Đurđevac. Na prošlotjednom sastanku Županija i Grad Đurđevac potpisali su Sporazum o partnerstvu kojim su definirane okolnosti vezane za prijavu i provedbu projekta kojim bi se uspostavio centar za starije osobe.

– Istina jest da je moguća izgradnja Centra za starije osobe prva ozbiljnija suradnja Grada Đurđevca i Županije, ali to nema nikakve veze s boljom suradnjom nas iz oporbe s Korenom – kazao nam je Lacković.
On ističe da na posljednjoj sjednici nisu mogli izbjeći pohvaliti ono što Županija čini dobro, a to je ulaganje u školstvo i razvijanje centara kompetencije.


– Od početka mandata smo kazali da ćemo kritizirati sve što se radi loše, ali isto tako smo naglasili da ćemo znati pohvaliti ono što je pozitivno. Školstvo ima naš palac gore, no istovremeno smo kritizirali stanje u zdravstvu i slabo korištenje europskih fondova – ističe Lacković.
Njegovi uvjeti za tješnju suradnju sa županom i vladajućim dijelom Županijske skupštine su nekoliko ključnih zadataka koje suprotna strana mora snažnije pogurati. To je, kaže Lacković, prometna povezanost svih dijelova Podravine sa Zagrebom i proglašenje nacionalnim parkom ušće Drave od Legrada preko Podravskih Sesveta i Ferdinadovca pa sve do Križnice u susjednoj županiji. To su dva uvjeta pod kojima će se nezavisni zastupnici prikloniti vladajućima u Županijskoj skupštini.
Na pitanje kako bi to još župan i njegovi suradnici mogli utjecati na gradnju brze ceste do Koprivnice, Lacković ostaje pri svojim prije izrečenim stavovima.

– Zagovornici smo da Županija sama financira kompletnu dokumentaciju za gradnju prometne infrastrukture, što je ona financijski sposobna učiniti. Nepostojanje te dokumentacije za trasu od Koprivnice do Kloštra Vojakovačkog Hrvatske ceste danas koriste kao argument za svoju pasivnost po pitanju nastavka gradnje brze ceste – riječi su Lackovića koji je zagovornik toga da se brzu cestu gradi od Koprivnice prema Kloštru Vojakovačkom, a ne obrnuto jer i to bi bio svojevrsni pritisak kako bi prometnica bila izgrađena u što kraćem razdoblju.

Ako može Đurđevac…

Stav o gradnji brze ceste Lacković je još više zaoštrio tvrdnjom da je trebamo i sami započeti graditi. Jer, kako kaže, ako je u Đurđevcu asfaltirano 30 kilometara nerazvrstanih cesta, onda Županija i Koprivnica mogu započeti gradnju tako nam važne prometne infrastrukture. Na taj bi način, kaže, dali Vladi do znanja da nema pravo ubirati dividendu od Podravkine dobiti i izbili bi joj sve adute iz rukava kad tvrde da postoje prepreke koje onemogućavaju tješnju prometnu povezanost županije s ostatkom Hrvatske.

– Onaj tko će prihvatiti našu strategiju rješavanja krucijalnih problema s kojima se naša županija suočava, imat će našu podršku. Ne zanima nas jesu li to HDZ ili SDP. Ta ideološka podjela na Yin i Yang za nas je deplasirana – jasan je Lacković.
Na naš upit hoće li na ovogodišnju Picokijadu zvati župana Darka Korena, odgovorio je da su svi dobro došli, a da će obnašatelji dužnosti dobiti i pozivnice.


Ipak moguć dogovor o gradnji brze ceste

Mukotrpni pregovori između Hrvatskih cesta (HC) i tvrtke Kamgrad oko aneksa ugovora o gradnji brze ceste između Križevaca i Kloštra Vojakovačkog u samom su cilju, neslužbeno doznajemo iz više izvora.
Još do prije koji tjedan bilo je izgledno da će propasti dogovor između naručitelja i izvođača radova o gradnji brze ceste što bi rezultiralo, vjerojatno, višegodišnjom odgodom realizacije projekta.
Prema informacijama koje smo dobili netom prije tiskarskog roka, aneks ugovora mogao bi biti potpisan već idući tjedan.

Vezani članci

Najčitanije