Prodavačica lokalne trgovine otkrila nam je da od 7 do 7.30 sati proda više od 25 ‘unučića’, ‘bombica’ ili kako već potrošači imenuju žestoka alkoholna pića koja su pakirana u flašice od 0,1 litre. Njena brojka činila nam se nevjerojatnom pa smo svratili do još nekoliko lokalnih trgovina kako bi se raspitali o količinama prodanih bombica u manje od jednog sata od otvaranja trgovine.
Odgovori su bili gotovo identični što ukazuje na epidemiju ranojutarnjeg ispijanja alkohola.
– Danas smo u pola sata od otvaranja trgovine prodali 30-ak pića, znatno više nego peciva ili kruha – kazala nam je druga ljubazna prodavačica.
Objasnila je da prevladava iskrivljeni stav kako za jutarnjim ‘bombardiranjem’ posežu samo radnici koji se bave teškim fizičkim poslovima.
– Ne biste vjerovali koliko ima osoba koje nose kravate te se imaju potrebu ujutro osnažiti gutljajem ili dva žestokog pića. Ponekad stvar bude pomalo komična jer dođu s fasciklima koje napune žesticom i onda se kao ugledni građani upute na svoja radna mjesta, a neki od njih rade i u našim velikim i uglednim kompanijama – otkrila nam je sugovornica koja radi u samom središtu Koprivnice i dometnula kako je trik s fasciklom samo jedan u nizu kojima se koriste ‘žedni potrošači’. Nerijetko kupe pecivo, a prije toga dno papirnate vrećice obogate flašicama.
Ženska populacija nije sklona takvom doručku, rečeno nam je. Tek tu i tamo pojavi se pokoja gospođa sa željom za malo gorkog ili trpkog, ali one se mogu izbrojati na prste jedne ruke. Na upit što se najviše konzumira, odgovoreno nam je: sve u jednakim količinama. Doduše, kancelarijski tipovi više preferiraju votku jer su uvjereni da ona ne otkriva alkoholni zadah.
Danas smo u pola sata od otvaranja trgovine prodali 30-ak pića, znatno više nego peciva ili kruha – kazala nam je jedna ljubazna prodavačica lokalne trgovine u Koprivnici
– Kad bi netko alkotestom prošetao susjednim uredima, on bi svako malo zapištao – rekao nam je jedan od trgovaca s kojim smo razgovarali.
Zanimljivo je da se 20 do 30 komada bombica proda unutar pola sata u vrijeme ljetnih mjeseci, a njihova prodaja znatno raste za hladnih dana, odnosno zimi.
-Vjerovali ili ne, pivo se ne prodaje ni približno toliko koliko unučići za vrućih ljetnih mjeseci. Radnici pak žeđ gase mineralnom vodom ili blagim gemištom – rečeno nam je za vrijeme našeg istraživanja.
Upitavši psihijatra i psihoterapeuta zaposlenog pri Općoj bolnici Koprivnica Aljušu Ugrina je li jutarnje konzumiranje alkohola način kako se zaposlenici rješavaju stresa na poslu ili čak anksiozno-depresivnih faza, otkrio nam je da se u navedenim slučajevima radi o trivijalnijoj problematici.
– Ljudi koji potežu ujutro za bombicama čine to kako bi lakše prebrodili apstinencijsku krizu s obzirom na to da se radi o alkoholičarima koji se očito ne žele suočiti s ovisnošću – kaže Ugrin.
Tvrdi da se obično kupuje jedna do dvije bočice koje se kriomice prazne za radnog vremena. Ta im je količina dostatna da bi nesmetano odradili svoje radne zadatke. Dodaje kako je problem prekomjernog konzumiranja alkohola, odnosno alkoholizam, nešto što Podravce, Prigorce pa i Zagorce čini u velikom postotku sklonima obolijevanju od bolesti jetre i zdravstvenim problemima vezanim uz spomenutu sveprisutnu ovisnost.
– Alkoholizam ovdašnjeg življa ne treba stavljati pod tepih, odnosno smatrati ga normalnim dijelom tradicije. Jer, on je poguban za društvo i osim što smanjuje produktivnost zaposlenika, narušava odnose u obitelji, a samom alkoholičaru prijeti preranim odlaskom na bolničko liječenje zbog komplikacija uslijed prekomjernog uživanja u neželjenim promilima – zaključio je Ugrin.







