- Brzim cestama želimo spojiti županijska središta, dati dodatan zamah našem gospodarstvu – “zaveo” je tim riječima publiku Butković
Otkako se počelo spominjati gradnju brze ceste prema Koprivnici, Podravci su postali opsjednutiji temom cestogradnje više nego razgovorima o uspjesima nogometne reprezentacije ili cijenom u trgovinama.
Stoga vjerujemo da će riječi koje je nedavnoj konferenciji u Varaždinu izgovorio potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković privući interes čitatelja. Tim više što se dotaknuo gradnje prometne infrastrukture na prostoru sjeverozapadne Hrvatske.
– Brzim cestama želimo spojiti županijska središta, dati dodatan zamah našem gospodarstvu – “zaveo” je tim riječima publiku Butković.
– Uz realizaciju velikih infrastrukturnih projekata poput Pelješkog mosta, završetka 5C koridora, druge cijevi tunela Učka, završetka ceste D403 u Rijeci i brojnih drugih projekata, ono što nam ostaje je gradnja brzih cesta. Ovdje na kontinentu riječ je o brzoj cesti Varaždin-Ivanec-Lepoglava-Krapina za koju smo pred potpisivanjem ugovora za gradnju prve faze. Preostala tri velika projekta su dovršetak brze ceste Popovec-Marija Bistrica-Zabok, zatim projekt brze ceste od Bjelovara prema Virovitici i graničnom prijelazu s Mađarskom, gdje bi se dio sredstava trebao osigurati iz Europske unije te brza cesta od Križevaca do Koprivnice – nabrojio je Butković, a znakovito je to što je u govoru brza cesta od Križevaca do Koprivnice spomenuta kao zadnja u nizu. Nije to loše kako se misli, jer u natjecanjima pamte se samo prvi i zadnji.
Preostali su dovršetak brze ceste Popovec-Marija Bistrica-Zabok, brze ceste od Bjelovara prema Virovitici te brza cesta Križevci – Koprivnica
Potom se s pozornice obratio predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić otkrivši trenutno stanje u cestogradnji i spomenuvši projekte koji su definirani u Razvojnom sporazumu za sjever Hrvatske.
– Mogu istaknuti zadovoljstvo stanjem projekata s obzirom na to da su po po svim tim pravcima određene faze već u realizaciji, neke će biti vrlo brzo, neke su u nabavi te se još jednom u ime Hrvatskih cesta zahvaljujem resornom ministarstvu i županijama i svim jedinicama lokalne samouprave kroz koje ti projekti prolaze na potpori u samoj pripremi kako bi što prije započeli sa samim radovima – naglasio je Škorić.
Na istoj konferenciji održano je i nekoliko panel rasprava na kojima se govorilo o kapitalnim županijskim potrebama i strateškim interesima hrvatskog sjevera, o ulozi cesta i značaju zaobilaznica za razvoj i život županijskih središta te o iskustvima i potrebama u provedbi kapitalnih projekata i redovitom održavanju te utjecaju cesta na razvoj turizma.