- Naišli smo tek na nekoliko bagera i nekolicinu radnika. Čini se da izvođaču smeta sunčan dan pa čekaju kišu i snijeg kako bi se lakše krijepili tijekom radova
Uistinu se gradi. Doduše, gradnja brze ceste kojoj smo svjedočili vlastitim očima nije počela od Križevaca, nego od Kloštra Vojakovačkog. Da biste se mogli bolje orijentirati, trasiranje onoga što nazivamo križevačkom obilaznicom počelo je u Kloštru kod zavoja na kojoj je istaknut reklamni pano za prodaju parketa.
Dan kada smo obišli gradilište, bila je srijeda, Križevce je posjetio i sam ministar zadužen za prometnu infrastrukturu Oleg Butković. Iako je razlog posjeta bila gradnja drugog kolosijeka, nije mogao zaobići pitanja vezana uz gradnju brze ceste. Činilo se da nevoljko odgovara na upite novinara, a posebno je izbjegavao iznositi preciznije datume o etapnoj gradnji i dovršetku gradnje brze ceste skroz do Koprivnice.
– Ma svaki puta kad spomenem neki datum i kad se pojave problemi na koje ne možemo utjecati, onda svi govorite da nisam ispoštovao obećanje – kazao je Butković.
Ipak, iskazao je vjeru da će dionica Kloštar Vojakovački – Križevci biti zgotovljena unutar 20 mjeseci te da se već sprema dokumentacija za nastavak gradnje prometnice prema Koprivnici.
Upitavši u kojem desetljeću će Koprivnica biti povezana sa Zagrebom brzom cestom, odgovorio je kako planiraju sve brze ceste u Hrvatskoj dovršiti do 2030. godine.
Istovremeno smo zatražili župana Darka Korena da nam kaže koliko se odmaklo u pripremi dokumentacije za gradnju brzice od Kloštra prema administrativnom središtu naše županije.
– Već su neke studije gotove – kazao je Koren, na što smo ga podsjetili da o studiji utjecaja na okoliš, ako o njoj priča, slušamo godinama.
– Sve je u nadležnosti Hrvatskih cesta, a na Županiji je da im pružimo logističku podršku poput izvlaštenja – kazao je župan. On vjeruje da će sva potrebna dokumentacija biti gotova za dvije godine. U to spadaju izvlaštenja, odobrenje projekta te provedba natječaja.
No samim razgledavanjem spomenutih radova koji su u tijeku, naišli smo tek na nekoliko bagera i nekolicinu radnika. Čini se da izvođaču smeta sunčan dan pa čekaju kišu i snijeg kako bi se lakše krijepili tijekom radova.
Otprilike kilometar buduće prometnice već je trasiran, ali više je nego očito da će tu biti još puno posla. Jer, kako nam se činilo, ne radi se baš s voljom pogotovo kad se usporedi mehanizacija i ljudstvo angažirano na gradnji drugog željezničkog kolosijeka.
Prema onome što smo vidjeli dade se naslutiti da će se cesta protezati uz prugu, a još je ranije rečeno da će na trasi biti izgrađena dva nadvožnjaka.
Hoće li spomenuta dionica biti doista zgotovljena unutar dvije godine, nismo sigurni, ali ništa nas ne može iznenaditi.

