BicKo sustav grada Koprivnice sufinanciran novcem Europske unije jedan je od dobrih primjera održivog gradskog prijevoza. Korisnicima je na raspolaganju besplatno osam mjeseci u godini. Kroz zimske mjesece nije ga moguće koristiti te se ti mjeseci koriste kako bi njegova prometala bila servisirana i spremna za narednu sezonu. Iduća sezona sa sobom će donijeti i neke novitete u tom, više nego popularnom, načinu najma bicikala i prijevoza koji za sobom ne ostavlja karbonski trag. Planirano je da u proljeće 2023. godine BicKo sustav postane dograđen i to kroz mobilnu aplikaciju koja bi omogućila njegovo jednostavnije korištenje, odnosno prijavu u sustav i posudbu bicikala.
Na naš upit, hoće li možda naše građane naredne sezone dočekati i pokoji novi bicikl, rečeno nam je da je nabava novih prometala planirana putem Europskih projekata. Odnosno, u trenutku kada će biti otvoren javni poziv koji će omogućiti prijavu za nadogradnju hardvera BiCka, Grad će znati iskoristiti priliku.
Govoreći o broju korisnika, rečeno nam je da je u BicKo sustav trenutno registrirano 112 korisnika, od čega je ove godine 19 novo prijavljenih. Što se posudbi tiče, njih je ove godine zabilježeno 2460. Iz Grada vjeruju da će svijest o tome da je bicikliranje u vrijeme klimatskih promjena poželjan način uključivanja u javni prijevoz, dovesti nove korisnike, a predviđanju rasta broja korisnika ide u prilog i poskupljenje naftnih derivata.
Koprivnica je oduvijek bila grad bicikala o čemu svjedoči 72 kilometara biciklističkih staza. No na spomenutim kilometrima se ne misli stati jer, kako doznajemo, već je u planu gradnja pješačko-biciklističkih staza koje će biti izgrađene na području Podolica u blizini nove škole.
– I ove smo godine gradili pa smo tako dobili pješačko-biciklističku stazu u Miklinovcu prema Koprivničkim Bregima dužine 400-ak metara – izvijestili su nas.
Dodajmo za kraj da će na novouređenim gradskim trgovima biti postavljeno 160 stalaka za bicikle te još jedan spomenik biciklu kojim se želi naglasiti kako je Koprivnica grad bicikla i bicikliranja. Dakle, nema razloga da se gradom, bar za sunčanih dana, ne vozimo vlastitim biciklom ili ne koristimo BicKo sustav.