[KOLUMNA] Vina s ‘Đurđevačkih peski’ sve više oduševljavaju

Prošli vikend u Koprivnici i Đurđevcu bilo je jako živo. Sve je bilo u znaku tradicije, gastronomije i umjetnosti. Barem u ljetnom razdoblju Podravina ima turizam, stvari se ipak polako mijenjaju. Usred Zrinskog trga i Gradskog parka održali su se 24. Podravski motivi – originalan spoj sajma naivne umjetnosti na otvorenom, obrtnika, KUD-ova i tradicijskih proizvoda s koprivom. Podravski motivi nisu se previše promijenili. Dobili smo lijepo i stilski uređene štandove naših obrtnika i OPG-ova, živuće naivne umjetnike Hlebinske škole i dosta dobar večernji program, koji je začinio svevremenski zagrebački šlagerist Jimmy Stanić koji još žari i pali u svojim 90-tim.


Središnja tema ovogodišnjih Podravskih motiva bila je kopriva, čija priča je bila dobro odrađena u marketinškom smislu, pa se na ovogodišnjim Podravskim motivima uz kolače od koprive mogla i kušati prva koprivnička craft piva od koprive Pivovare Krigl. Originalnog i specifičnog okusa i taj proizvod će imati svoje fanove i zaljubljenike, siguran sam. Ipak, za mene je klasika. Zna se; dobar lager ili ale najbolji su po ljetu.

Podravci napokon shvatili da vino ne može biti „badava“ jer što je besplatno ljudi ne cijene i sve se na kraju pretvori u narodnu pijanku (većina općinskih manifestacija i izložbi)

Što se tiče gastronomije na Motivima, osim degustacije Podravkine tjestenine s koprivom koja je bila jako dobra i finih kolača od koprive i domaćeg gverca (vino od meda), ništa ozbiljnijeg nije bilo. Gotovo istovremeno, u središnjem dijelu Podravine, u Đurđevcu kraj Staroga grada održala se jubilarna 50. Picokijada, prestižna kontinentalna manifestacija. Glavni organizator ove manifestacije Grad Đurđevac i Turistička zajednica grada Đurđevca do sada su, bez pretjerivanja, napravili najveći spektakl do sada. Cijela priča bila je zaokružena atraktivnim sponzorima i plodonosnom suradnjom s Gradom Zagrebom i Koprivničko-križevačkom županijom.

Ono što se na prvu moglo primijetiti je iznimna posjećenost manifestacije. Dupkom ispunjeni centar Đurđevca i posjetitelji iz cijele županije, okolice i Zagreba koji su se kretali kroz niz štandova na kojima su OPG-ovi i udruge izlagali svoje tradicionalne proizvode i rukotvorine. Prema detaljima i ponudi na štandovima vidjelo se da je organizator pazio na uređenje. kako bi se sačuvala izvornost i tradicija đurđevačke Podravine.


Novina ove godine je originalno zamišljena Podravinoteka – originalni vinski šator gdje su se mogla kušati vrhunska vina đurđevačkog kraja, posebice s dijela zvan „Đurđevački pesci“ (specifična, mineralna i elegantna, a prije svega pitka vina, čija kvaliteta svake godine sve više raste).

Jedan od OPG-ova sa svojim proizvodima/M. MIrković

Uz vina tu je bilo i domaćih suhomesnatih proizvoda, sireva i meda. Podravka je imala svoj štand gdje su se pripremali specijaliteti koji ni ove godine nisu razočarali. Od vinara oduševila je Marijana Vujić sa svojim rajnskim rizlingom koja je na manifestaciji „Zlatna vina Alpe Adria“ osvojila zlato te naravno domaći vinari Redžep sa svojim zelenim silvancom (napokon pravi školski silvanac kakav treba biti, bez puno filozofije i poseban poput đurđevačkog pjeskovitog terroara) i Cvekan sa svojim chardonnayom te zečjom paštetom koju je spremio sâm kao vrsni kuhar. I napokon veliki plus je što su Podravci napokon shvatili da vino ne može biti „badava“ jer što je besplatno ljudi ne cijene i sve se na kraju pretvori u narodnu pijanku (većina općinskih manifestacija i izložbi), tako da si ove godine za 5 kuna mogao popiti dobru čašu vina ili „piknuti“ nešto dobro od sireva i suhomesnatog. Za 15 kuna ti je za uspomenu ostala festivalska čaša.

Šećer na kraju je i već poznati visokobudžetni scenski prikaz „Legende o picokima“ u kojoj je ove godine sudjelovalo mnoštvo statista i glumaca (ukupno na Picokijadi je sudjelovalo čak 2500 sudionika). Jedina zamjerka cijeloj priči je turistička infrastruktura (za što naravno nisu krivi organizatori) – vrlo siromašna ponuda vina i tradicionalnih jela hotela Picok koji očito nema ideje, a ni volje ponuditi nešto bolje i opravdati te svoje zvjezdice. Dovoljno je reći da je za vrijeme Picokijade, mjesta za popiti piće i nešto pojesti bilo jedino u hotelu Picok.

Đurđevac je ovogodišnjom jubilarnom Picokijadom pokazao da živi turizam cijele godine, a ne samo za vrijeme ljeta poput Koprivnice koja sve karte polaže u odličan Renesansni festival koji je već odavno prerastao lokalne okvire. Još da to shvate i naše turističke agencije koje lovu obrću u Istri i Dalmaciji umjesto kod nas, gdje bi nam bio kraj!


Vezani članci

Najčitanije