Normalno je bojati se manevara, ali bez straha nema ni uživanja

Na koprivničkom letjelištu Danica prvog lipanjskog vikenda okupili su se letači iz Hrvatske, Slovenije i Crne Gore na 14. Državnom natjecanju i Otvorenom kupu u zrakoplovnom jedriličarstvu koje je već nakon dva dana održavanja moralo biti odgođeno zbog loših vremenskih uvjeta u kojima je bilo nemoguće letjeti. Nastavak natjecanja održat će se već sljedećeg tjedna, od 22.-25. lipnja.  U organizaciji i realizaciji natjecanjaja svojim su zalaganjem pomogli brojni članovi i prijatelji Aerokluba krila Koprivnice koji ove godine slavi 40 godina od osnutka kluba.


FOTO: Luka Krušec

Vremenski uvjeti

– Nažalost vrijeme nam baš i nije naklonjeno, ali uspjeli smo održati neke discipline. Jedrilice koriste prirodne izvore, topli zrak, a za uspješno provedenu disciplinu potrebni su i dobri vremenski uvjeti, bez toga ništa – rekao nam je Ninoslav Dulikravić, instruktor letenja i koordinator uvodnih letova iz koprivničkog Aerokluba koji nam je pojasnio kako su natjecateljima u sklopu letačkih disciplina zadane brzine i visina te zone letenja, odnosno točke koje trebaju preletjeti.

Vinko Šoljan iz Aerokluba Split / FOTO: Helena Hraščanec

Vinku Šoljanu iz Aerokluba Split, koji je bio i službeni meteorolog natjecanja, ovo je treće državno natjecanje na kojem je sudjelovao, a upitali smo ga koliko je ovo opasan hobi.

– Smatram da nije opasan jer je jako dobro reguliran zakonom. Jedrilice se redovito održavaju i sve je detaljno propisano. Svake godine jedrilice idu na preglede i registracije isto kao i automobili – rekao nam je Vinko.


Pilot Mato Bumbar / FOTO: Helena Hraščanec

U sklopu službenog otvorenja natjecanja pilot Mato Bumbar svojim je zrakoplovom izvodio vrlo atraktivne akrobatske manevre u zraku koje su oduševile sve gledatelje i gostujuće natjecatelje. Za takve vratolomije u zraku treba biti dobro istreniran jer se radi o iznimno velikim opterećenjima za pilota koja mora biti zdrav i fizički spreman za takve letačke pothvate.

– U avionu za vrijeme manevra osjećam veliko opterećenje zbog utjecaja G sile. Ali kao i na sve drugo, s vremenom se naviknete – kaže Mato koji nam je pokušao opisati koliko je to snažno opterećenje za tijelo pilota. Kad se avion podiže prema gore za vrijeme akrobacije, kod sile jačine 6G i težine pilota od 100 kilograma, on osjeća opterećenje od 600 kilograma.

Upitali smo Matu koji živi na relaciji Zadar – Sydney ima li poruku za ljude koji se boje letjeti u avionu.

Svatko se boji, ali ako nema straha, nema ni uživanja. Najveći strah je reći ‘ne’. Zamislite da letite ravno i netko vas okrene na leđa i vi ostanete visjeti, svakako je normalno da nastane neugodnost i strah. Ali ako nikad ne probate, strah će sigurno tu ostati zauvijek. Sve se može, samo treba biti uporan – kaže Mato.

Letovi za građane


Na Danici se vikendima okupljaju zaljubljenici u avione i jedriličarstvo, a koprivnički aeroklub trenutno broji 30-ak aktivnih članova. Još uvijek nemaju službeni status aerodroma, već se godinama uporno, ali bezuspješno, uglavnom zbog birokracije, bore za dobivanje tog certifikata. Unatoč tome što ne mogu realizirati komercijalne letove, koprivničko letjelište uistinu ima što za ponuditi svima koje privlači letenje avionom ili jedrilicom.

– Organiziramo uvodne letove za građanstvo, polaganje škole za pilota bezmotorne letjelice, za avione i za motorne jedrilice. Vrlo su atraktivni i uvodni letovi uz polijetanje na vitlo – rekao nam je instruktor letenja Ninoslav Dulikravić i pozvao zainteresirane građane da se svakako jave u Aeroklub krila Koprivnice ako žele s njima poletjeti.

Vezani članci

Najčitanije