Nakon gostovanja u Muzeju Croata insulanus Grada Preloga, izložba “U potrazi za bijelim jelenom – fantastična bića u naivnoj umjetnosti” otvara se ovoga petka, 10. listopada u 18 sati, u Galeriji naivne umjetnosti u Hlebinama.
Izložba “U potrazi za bijelim jelenom – fantastična bića u naivnoj umjetnosti” donosi pregled fantastičnih životinja i bića u naivnoj umjetnosti. Fantastične životinje u naivnoj umjetnosti nisu samo plod bujne mašte i divlje imaginacije umjetnika – one proizlaze i iz narodnih predaja i legenda koje su se prenosile generacijama. Pomak prema takvim temama unutar naivne umjetnosti događa se posredstvom Dimitrija Bašićevića Mangelosa, a među prvima koji započinje stvarati djela s fantastičnim elementima upravo je Ivan Generalić.

Izložba nastoji prikazati taj bestijarij fantastičnih bića koji su stvarali ili još uvijek stvaraju naivni umjetnici.
Izložba donosi i pregled etnografskih predmeta koji svjedoče o narodnim običajima i narodnom stvaralaštvu Podravine s naglaskom na vjerovanja, običaje i svakodnevni život koji vezujemo uz životinje. Tematika izložbe otvara prostor i za druge discipline, pa je izložbom obuhvaćen i pregled fantastičnih bića hrvatskih bajki i bajoslovlja.

U izložbi sudjeluju umjetnici: Đurđica BALOG, Nadica BELEC, Ilija BOSILJ, Zvonimir DANGUBIĆ, Franjo FILIPOVIĆ, Ivan GENERALIĆ, Josip GENERALIĆ, Alen GJEREK, Tomislav GRABAR, Josip GREGURIĆ, Tihomir IVANČAN, Stjepan IVANEC, Đuro JAKOVIĆ, Berislav JANEKOVIĆ, Marija KEMIĆ, Franjo KLOPOTAN, Zlatko KOLAREK, Željko KOLAREK, Željko KOROŠEC, Ivan LACKOVIĆ CROATA, Borivoj MAKSIMOVIĆ, Ljubica MATULEC, Franjo MRAZ, Greta PEČNIK, Miljenko PETRIĆ, Zvonko SIGETIĆ, Krešimir ŠAFAR, Zvonimir ŠPREM, Zlatko ŠTRFIČEK, Dražen TETEC, Pero TOPLJAK, Ljerka TROPŠEK, Ivan VEČENAJ.
Izložba je upotpunjena umjetninama iz fundusa Muzeja grada Koprivnice i Muzeja Grada Preloga, te etnografskim predmetima iz privatnih kolekcija.
Nakon Galerije naivne umjetnosti izložba će sljedeće godine gostovati i u Gradskom muzeju Čazma te u Gradskom muzeju Križevci.








